MENU
Tony's Chocolonely
branche: consumer
01-02-03
relatiegeschenken & premiums

Tony's Chocolonely

Crazy about chocolate, serious about people

De mensen van Tony’s Chocolonely werken elke dag heel hard om de chocoladewereld 100% slaafvrij te maken. Zij laten zien hoe een idee grote sociale impact kan hebben.

De vraag

Tony’s Chocolonely vroeg onze hulp bij het ontwikkelen van merchandise die, net als hun chocolade, duurzaam en met respect voor mens en milieu geproduceerd is. Een smakelijke uitdaging die wij enthousiast zijn aangegaan.

Het concept

Tony’s Chocolonely wil mensen op een leuke manier bewust maken en het gesprek aangaan met chocofans om het probleem bespreekbaar te maken.
Ter ondersteuning van deze campagne heeft Greenmotion “discussie starter” merchandise ontwikkeld. Ter introductie van hun chocolademelk hebben we een pen ontwikkeld uit gerecyclede melkpakken. Voor het opschrijven van zoete ideeën maakten we een bijpassend opschrijfboekje van Moleskine. Voor events en promoteams hebben we coole eco T-shirts ontworpen. Er zit geen smaak aan, maar smaakvol zijn ze zeker!

Resultaat

De merchandise heeft een positieve impact op de merkbeleving. Op de site is een webshop geïntegreerd waar een aantal producten zijn te verkrijgen. Bijzonder is vooral het eco t-shirt met op de achterkant de missie ”samen op weg naar 100% slaafvrije chocolade”.