- Home
- Merken met impact
- Dopper
The story behind Dopper
Pionier in de strijd tegen verpakt water
De Dopper! Een waar icoon in de strijd tegen wegwerpplastic! Laat me je meenemen op een boeiende reis door de geschiedenis van dit inspirerende bedrijf. Het was in 2009 dat Merijn Everaarts, geraakt door een documentaire over plastic soep, besloot een beweging tegen wegwerpwaterflesjes te beginnen. Hij lanceerde een wedstrijd om het meest duurzame ontwerp voor een hervulbare fles te vinden, en voilà, de Dopper was geboren! Sindsdien is Dopper blijven groeien en creëert het oplossingen om het kiezen van kraanwater boven verpakt water makkelijker te maken.
In 2010 vroeg Merijn aan ons of we de Dopper konden personaliseren en dat was de start van onze unieke samenwerking. We bieden krachtige branding- en personalisatie mogelijkheden, waardoor het een ideale gift is voor bedrijven die willen bijdragen aan schone oceanen, zeeën en rivieren.
Dopper
Wat is de missie van Dopper?
Dopper heeft de missie om verpakt water te beëindigen door mensen kraanwater te laten drinken. Dit is onmogelijk om alleen te doen. Daarom werkt Greenmotion graag samen. Jij ook?
Elke minuut komt er een vrachtwagenlading plastic afval in onze oceanen terecht. In diezelfde minuut worden er wereldwijd 1 miljoen plastic wegwerpflessen gekocht. Toeval? Wij denken van niet.
Dopper bestaat niet om iets te verkopen maar juist om iets op te lossen. Om het gedrag te veranderen en hervullen de norm te maken heeft Dopper unieke herbruikbare waterflessen en toegankelijke watertappunten gecreëerd. Door het opzetten van gemeenschapsacties en het lobbyen bij de overheid om verpakt water volledig te verbieden, wordt de lat voor duurzame normen verhoogt.
Samen maken we impact - Just refill
Met “Just Refill” wil Dopper iedereen inspireren om kraanwater te kiezen als een milieuvriendelijk en gezond alternatief voor verpakt water en zo positieve impact te maken op het milieu.
Volgens onderzoek wordt geschat dat elke verkochte Dopper-fles de verkoop van 104 wegwerpwaterflessen per jaar voorkomt. Sinds 2009 heeft Dopper voorkomen dat 85 miljoen kilo plastic afval in onze watersystemen terechtkomt. Daarnaast heeft Dopper meer dan 93.000 Nepalezen, die in afgelegen gebieden wonen, voorzien van schoon drinkwater. Dat is een mooi prestatie!
Wil jij ook impact maken met je bedrijf? Sluit je aan bij de Dopper Wave tegen plastic wegwerpwaterflessen en bestel gepersonaliseerde Dopper waterflessen. Onderteken de verklaring tegen plastic wegwerpwaterflessen; beloof kraanwater te drinken waar en wanneer dat kan, en altijd je eigen herbruikbare fles mee te nemen. Je zult niet zomaar een druppel in de oceaan zijn: je bent een druppel in een gigantische golf. Join the wave!
Wist je dat de kracht van waardering schuilt in authenticiteit, individualiteit en aandacht? Bij Greenmotion zijn we gek op unieke, op maat gemaakte gifts die passen bij jouw doel en huisstijl. Heb je een idee, maar kun je het nergens vinden? Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op.
Onze website wordt beschermd door reCAPTCHA. De Google pricacyverklaring en algemene voorwaarden zijn van toepassing.