- Home
- Merken met impact
- Patagonia
The story behind Patagonia
We give our profits to the planet
Patagonia is niet zomaar een merk; het is een levensstijl. Opgericht in 1973 door Yvon Chouinard, vertegenwoordigt Patagonia avontuur, verbondenheid met de natuur en een toewijding aan duurzaamheid. Al 50 jaar staat het bekend om zijn hoogwaardige producten, sterke focus op duurzaamheid en betrokkenheid bij sociale en milieukwesties.
Wil je co-branden met Patagonia en daarmee het vertrouwen en de geloofwaardigheid van je bedrijf vergroten? Wij zijn trotse leverancier van Patagonia. Bekijk ons assortiment Patagonia jassen, fleeces, tassen en accessoires – allemaal geschikt om te personaliseren met je eigen merk of logo, waardoor het de ideale bedrijfs- of werkkleding is die met trots wordt gedragen.

Wat is de missie van Patagonia?
Wie aan Patagonia denkt, denkt misschien al snel: ‘Ah, dat duurzame kledingmerk’. Maar bij Patagonia spreken ze liever niet over duurzaamheid. Voor veel bedrijven kan dit namelijk een term zijn om je achter te verschuilen. Verantwoordelijkheid, daar draait het bij Patagonia om. “Een verantwoordelijk bedrijf erkent dat het schade aanricht aan de planeet en stelt zichzelf daar ook aansprakelijk voor. Dat gaat véél verder dan duurzaamheid.” Daarom is hun missie: “We're in business to save our home planet.” Patagonia-oprichter Yvon Chouinard gaf met deze woorden zijn bedrijf aan de planeet aarde. De opbrengst van het merk gaat voortaan naar het behoud van onze planeet. Wie volgt?

Samen maken we impact - We're in business to save our home planet
Patagonia is toonaangevend in milieubewustzijn en -activisme. Het gebruikt innovatieve campagnes om zowel consumenten als bedrijven aan te sporen tot actie tegen milieuvervuiling.
Het merk zet de standaard voor duurzame productie door gerecyclede materialen te gebruiken en de levensduur van producten te verlengen, waarmee het de industrie inspireert tot verandering. Patagonia's inzet voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en gemeenschapssteun, samen met hun "1% for the Planet"-initiatief en politieke betrokkenheid, bevordert beleidsveranderingen en plaatst duurzaamheid centraal in hun bedrijfsfilosofie. Dit alles maakt Patagonia tot een invloedrijk voorbeeld van hoe bedrijven kunnen bijdragen aan een duurzamere wereld.

Wist je dat de kracht van waardering schuilt in authenticiteit, individualiteit en aandacht? Bij Greenmotion zijn we gek op unieke, op maat gemaakte gifts die passen bij jouw doel en huisstijl. Heb je een idee, maar kun je het nergens vinden? Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op.
Onze website wordt beschermd door reCAPTCHA. De Google pricacyverklaring en algemene voorwaarden zijn van toepassing.